Dračí oči – recenze a křest

Při křtu této knihy byl často tento název zaměňován za čarodějnici, ale její autorka s úsměvem prohlásila: „Elena není žádná čarodějnice, vy z ní děláte ošklivou starou babu s bradavicí na nose“ a měla pravdu, Elena je 8leté děvčátko, které vůbec netuší, jaký je její osud a poslání, dokud jednou při své opakované výpravě, kdy se rozhodne rovnat svým bratrům a tajně je sleduje na bojiště, zachrání právě se vylíhnuté mládě draka.

Elena je královská dcera a vůbec se necítí být malým děvčátkem, co by se mělo učit jen vybranému chování a jak být ozdobou královského dvora, cítí v sobě velkou sílu a je velmi nebojácná. Její matka, královna Aška, jí tajně učí kouzlům rodu Berberů. Po tom, co jedním z použitých kouzel přivolá draka, otce mláděte a vůdce draků, zjistí, že nejsou tak zlý jak o nich lidé vyprávějí, ale že k nim má velmi blízko a dokáže s nimi mluvit. Král Ašrak je však k malému děvčátku nedůvěřivý, přesto jí dovolí dotknout se svého čenichu, před tím, než se rozloučí.Elena mu položí otázku, kdy se zase setkají a on jí odpoví: „Až přijde čas a budeš chtít, víš jak nás přivolat“ . Večer o tomto setkání vzrušeně vypráví matce, Aška však z tohoto setkání není nadšená, drží v sobě tajemství, které se malá Elena měla dozvědět o mnoho let později.

Tímto setkáním se Eleně mění dětský bezstarostný život, musí opustit svůj domov a začít se učit jak používat magii, kouzla a energii, která jí koluje v žilách. Na své cestě poznání se setkává s elfy, skřítky, černými, láskou i nenávistí a to po boku svého ochránce Michaela. Cítí se na světě opuštěná a nepotřebná.

Dokáže později Elena naplnit věštbu ke které má být předurčena a snad zachránit svět?

To se dozvíš na konci této knihy, nebo spíše ve II. díle, který se chystá v brzké době do tisku. Tato magická pohádka, plná kouzel, je napínavá a čtivá, velmi se mi líbila a určitě doporučuji. Jen bych malinko autorce vytkla, že malé 8leté děvčátko je občas popisováno jako dospívající dívka. Určitě si další díl knihy koupím, sama jsem zvědavá jak tento příběh bude pokračovat a zda mezi Elenou a Michaelem vznikne hlubší pouto, než-li přátelství.

Autor: Okatá číča
Autor: Okatá číča

Křest knihy

Nakladatelství Fragment 27.2. pořádala pro tuto knihu a její začínající autorku křest, kterému dělala patronku Vanda Hybnerová, známá divadelní, tak i filmová herečka. Doprovod jí dělaly její dvě už skoro „dospělé“ dcery a 4nohý kamarád. Vanda působila unaveně, ale přesto vstřícně pózovala fotografům a odpovídala na jejich otázky. Prozradila nám, že patronkou je také proto, že je vzdálenou příbuznou samotné autorky.

A proč vůbec autorka Kristina Hlaváčková napsala tento příběh?

„V 6 letech jsem dostala první knihu od svého bratra a v tu chvíli jsem věděla, že chci jednou také takovou napsat, a tak jsem si teď vlastně splnila svůj životní sen a z knihy jsem velmi nadšená“, takto zněla její odpověď. Kdyby mohla, byla by drakem, líbí se jí toto stvoření a vnímá ho jako kladnou postavu. A jak odpověděla Vanda Hybnerová na otázku, jaký je její sen? „Vždy hraji tragické nebo negativní role a jednou bych si přála zahrát princeznu“, otázka je, zda se jí to ještě vůbec splní.

Romana Humanická, která vystupovala za vydavatelství Fragment, nám prozradila, že se tento díl přeložil do anglického jazyka a bude propagován na knižním veletrhu ve Frankfurtu.

A jak dlouho vůbec vznikal tento příběh?

„S půlroční pauzou, jsem na knize pracovala okolo dvou let, z toho II.díl byl napsán za 6 měsíců.“ Ještě je zde možnost, že si autorka nechá prostor pro III.díl.