Zdroj: freeimages.com

Chytrý telefon či tablet dnes vlastní velká část populace a zapojuje ho do stále více činností svého každodenního života. Chytré telefony jsou však často obviňovány z toho, že z nás dělají líné bytosti. Ne každý si však uvědomí, že je může zapojit i do cvičení. Dnes ti tedy představím tři aplikace.

Všechny tři aplikace jsou od stejných tvůrců – Northpark. Jsou dostupné zcela zdarma v obchodě Google play. Jejich spuštění nevyžaduje nejdražší telefony či tablety, jediné požadavky jsou Android verze 2.0 a vyšší a také pohybový senzor, který má dnes opravdu většina přístrojů. Aplikací na cvičení jsou samozřejmě desítky, ale tyto mě zaujaly pro svou jednoduchost, funkčnost a účelnost. Navíc je může využít klidně i tvůj přítel nebo kdokoliv z rodiny, nejsou zaměřené na žádnou určitou skupinu lidí.

Názvy aplikací jsou naprosto jednoznačné, první je SIT UPS. Jde o klasické sedy lehy. Aplikace je laděna do modré barvy a jsou v ní dva módy – Practice, na kterém si můžeš vyzkoušet jak aplikace funguje nebo když ji využíváš jen jednou za čas a nebo Training, kde je pro tebe připraven tréninkový program, který se vytvoří podle tvého počátečního výkonu. Toto je vlastně obdobné u všech tří aplikací. Tato funguje tak, že telefon vezmeš do rukou, držíš ho před hrudníkem a on zaznamenává tvůj pohyb. Počítá poměrně spolehlivě, řekla bych, že tak na 90 % (to může záležet samozřejmě i na kvalitě senzoru). Občas se prostě stane, že se některý pohyb nezaznamená, ale žádná velká tragédie.

situps

Druhá aplikace je SQUATS. To není nic víc a nic míň než dřepy. Je laděná do zelena a její přesnost je takřka 100%. Zkoušela jsem ji několikrát a opravdu počítala jak má. Možná už jsi slyšela o dřepovacích výzvách, kdy se od několik málo dřepů dopracuješ až k několika stovkám, za účelem zpevnění zadečku a stehen. Tento program bude jistě dobrým pomocníkem.

squats

Poslední aplikací, kterou jsem zkoušela je PUSH UPS. Jde o kliky a jako jediná nevyžaduje pohybový senzor. Byla proto také mou nejméně oblíbenou, jelikož pro zaznamenání cviku se musíš třeba nosem dotknout displeje. No a pro člověka, který je netrénovaný nebo kliky nemá rád, je docela obtížné dostat se tak hluboko, trefit se na displej a dokázat se pak ještě vůbec zvednout a nerozmáčknout si obličejem mobil. Leda si pak mobil položit třeba na pár knih, aby nebyl až na podlaze. Zde budou ve výhodě majitelé tabletů s androidem, jelikož na ten se jistě bude trefovat o něco lépe než na displej telefonu.

push ups

Nakonec bych ještě ráda zmínila několik věcí, které obsahují všechny tři aplikace. Je zde možnost nastavení oznamování, abys na cvičení nezapomněla. Dále obsahují widget, který si můžeš dát na domovskou obrazovku a vidíš tak svůj týdenní a denní výkon a také při klepnutí na něj aplikaci spustíš. Svůj výkon si také můžeš prohlížet v záznamech, kde se ti vytvoří graf pro jednotlivé měsíce, abys hned viděla kolik cviků si který den udělala. A uživatelky, které se nekamarádí s angličtinou se také mohou zaradovat, jelikož aplikace PUSH UPS byla po posledním updatu již v češtině.

Komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.