Zdroj: sxc.hu

Máš povinností nad hlavu, cítíš se vyčerpaná, znuděná, bez chuti do života a nutně se potřebuješ uvolnit? Nebo chceš jen zkusit něco nového a protáhnout si tělo? Napadlo tě zkusit jógu?

Jóga již zdaleka není jen doménou východních náboženství, kde se využívá k potlačení jakéhosi falešného ega. Samozřejmě existují i kurzy, které k józe učí i něco z východní filozofie, takže pokud se ráda dozvídáš nové věci a chceš poznat něco z jiné kultury, tak se po takovém kurzu poohlédni. Nejlepší je zeptat se přímo jednotlivých lektorů, jak jejich hodiny probíhají. Ale pokud si nejsi jistá, že se chceš józe věnovat nějak intenzivněji a hledáš prostě jen uvolňující cvičení, není nic jednoduššího, než navštívit jakýkoliv kurz pro začátečníky nebo také kurzy jógy proti bolestem zad jsou v dnešní době velice oblíbené. Osobně jsem toho názoru, že takový kurz by měl navštěvovat každý student a lidé, kteří mají sedavé zaměstnání. Po mámě mám dispozice k bolestem v bedrech (příliš prohnutá páteř), a zejména vleže už jsem je začínala cítit. Po čtvrt roce cvičení jógy mě to však zcela přešlo a tak o jejích zdravotních benefitech ani na vteřinu nepochybuji:)

Jóga není nikterak namáhavé cvičení. Většinou se u něj příliš nezapotíš ani nezadýcháš. Svůj dech naopak musíš zcela ovládat. Pomáhá zmírnit nepohodu v některých pozicích, což je důležité, protože v józe je potřeba v každé poloze vydržet delší dobu (ovšem nikdy bys neměla jít přes bolest!). Je to proto, že sval dostane nejdříve šok, stáhne se a teprve po půl minutě v dané pozici se začne protahovat a posilovat. Jóga je vhodná na prodloužení svalů stejně jako pilates a zároveň posiluje vnitřní svaly, které většinou zcela zanedbáváme. Také pomůže na zkrácené šlachy třeba z nošení podpatků.

Zdroj: sxc.hu
Zdroj: sxc.hu

Lekce začíná vždy celkový zklidněním. Na některých kurzech se na začátku ještě zpívají mantry, jinde ale jen sedíš a soustředíš se na svůj dech. K tomu hraje příjemná hudba a starosti z celého dne během chvilky zapomeneš. Potom následují jednoduché cviky na rozhýbání rukou, hlavy, celého trupu a protažení nohou. Některé z nich jistě znáš, ačkoliv by tě třeba nenapadlo využít je i v józe (například známý kočičí hřbet). Pak už se vrhneš na klasické jógové asány jako pozdrav slunci (zde je potřeba upozornit, že je mnoho způsobů provedení) nebo bojovník a také různé rovnovážné pozice. Nic si z toho nedělej pokud budeš nejdříve stále padat jako hruška ze stromu, učený z nebe nespadl a i ty to po čase jistě zvládneš 🙂 „Odměnou“ po celém cvičení je závěrečné zklidnění v pozici mrtvoly, kdy jen ležíš a užíváš si ty poslední chvíle, kdy ještě vůbec na nic nemusíš myslet.

Zdroj: all-free-download.com
Zdroj: all-free-download.com

Toto se týká samozřejmě těch „klasičtějších“ druhů jógy (Hathajóga, Vinyása jóga, Vitality jóga…) Existují ale také moderní druhy jógy, jako Dance jóga, kde došlo ke spojení jógových prvků, baletu a moderních tanečních technik. Nebo také Gravid jóga, která slouží těhotným jako příprava na porod a velice oblíbená je i Hot jóga, která vychází z Hathajógy, ale cvičí se ve 42 °C a stává se tak velice náročným cvičením.

Jak vidíš vybere si opravdu každý. Navíc v únoru spousta nových kurzů začíná, takže máš nejlepší možnost začít cvičit hned teď!:)

SDÍLET
Předchozí článkyJIHLAVA ŽIJE !
Následující článkyThe Carrie Diaries

Komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.