Zdroj: sxc.hu

O čem všem musí autor rozhodnout, než začne psát román? A co vlastně dělá román románem?

Na tyto a mnohé další otázky ve své knize Jak číst romány jako profesor odpovídá literární teoretik Thomas C. Foster. Zkoumá žánr románu a jeho specifika s velkou dávkou nadhledu a vtipu, čímž suchopárnou literární teorii proměňuje v lákavé dobrodružství. Foster vypráví příběh románu (od Cervantesova Dona Quijota přes romány Jane Austenové či Ernesta Hemingwaye až k dílům současných autorů) s takovým zaujetím, že je těžké nenechat se jím strhnout.

Stručná historie románu je však pouze prostředkem k seznámení se se základními autorskými postupy. Jejich znalost je obzvláště užitečná v dnešní době, kdy je zdůrazňován podíl čtenáře na utváření celkového významu díla. V této nelehké roli je kniha Jak číst romány jako profesor poučeným a zábavným pomocníkem, který čtenáře dovede k intenzivnějším zážitkům z četby. A ani nemusí být profesor.

Zdroj: hostbrno.cz
Zdroj: hostbrno.cz

Neformální, neokázalá, a přitom brilantní Fosterova kniha poskytuje bezbolestné zasvěcení do důležitého — a komplikovaného — umění četby. A s jakým smyslem pro komično! A s jakou znalostí moderní literatury! A s kolika skvělými příběhy! – Linda Wagner-Martinová, University of North Carolina, autorka knihy  Sylvia Plath: A Literary Life

 Zdroj: Nakladatelství Host Brno

Komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here