Zdroj: Alice L.

Nová sezóna Národního divadla Brno byla ve středu 2. září slavnostně zahájena. A jak jinak než ve velkém stylu a především za opravdu velké účasti diváků. Na poměrně nově zrekonstruovaném prostranství před Janáčkovým divadlem se jich totiž sešlo více než 1000 a měli možnost shlédnout téměř dvouhodinový koncert plný hudebních i nehudebních lahůdek, rozhovorů a překvapení.

Nutno podotknout, že domluva s počasím byla skvělá. Po období tropů a následném dešti se teplota ustálila na příjemných 20˚C a slabý déšť účastníky zastihl až na úplném závěru koncertu.

Akce byla také velmi všestranně zaměřená. Už od dopoledne totiž v blízkosti Janáčkova divadla probíhal tzv. Theatre fashion market, tedy trh módy, šperků i dobrot k zakousnutí přímo od výrobců, pořádaný agenturou Lovemusic. Ta se také postarala o afterparty po koncertě.

Ale teď už k samotnému koncertu. Ten byl také velmi pestře dramaturgicky organizován – hlavním účinkujícím byl orchestr Janáčkovy opery spolu s šéfdirigentem Marko Ivanovičem a kromě nich se divákům představili také sbor a sólisté opery, baletní soubor a také šéfové jednotlivých soborů NdB.

Zazněly jak známé klasiky ze stěžejních děl opery, tak ukázky z připravovaných premiér. Úvodní předehra ze Smetanovy Prodané nevěsty, předehra a árie z Carmen, dobře známé „Blondýnky sladké“Polské krve O.Nedbala nebo úryvky z Pucciniho Turandot a Toscy byly doplněny ukázkami z Janáčkovy Její pastorkyně, Smetanovy Hubičky nebo opery Powder her face současného britského autora Thomase Adése. Jako sólisté opery se představili například Václava Krejčí Housková, Pavla Vykopalová, Peter Berger a mnozí další.

Ani baletní soubor nezahálel. Pro diváky připravil ukázky z baletů Labutí jezero nebo Black and white a jako povedené překvapení nacvičil moderně a zajímavě zpracovanou choreografii na 1. větu Beethovenovy „Osudové.“

Jako zástupce souboru činohry byl potom herec Roman Blumaier v roli moderátora.

Neměla bych zapomenout zmínit ani další, ovšem nežádanou, složku účinkujících. Na vzniklém prostranství mezi orchestrem a obecenstvem totiž během celého koncertu dováděly desítky dětí. Je to sice chvályhodné, vést děti už odmala k čím dál méně doceňované klasice, ale propříště snad s větším ohledem na ostatní diváky.

Ani to však, doufám, nenechalo většině návštěvníků pokazit dojem a proto mohli kromě živých vystoupení shlédnout také promítané plakáty nebo skvěle zpracovanou video upoutávku z nové kampaně.

A na závěr celého velkolepého podvečera nechybělo grandiózní (ovšem ne příliš operní) finále z opery Čarokraj, spolu se všemi účinkujícími a také s roztomilou postavou žabáka v podání Vladimíra Javorského.

Komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here